Sfeeracties

FSV De Feijenooorder is initiator van het sfeerteam, dat onder verantwoording van de supportersvereniging valt. De activiteiten worden door FSV De Feijenooorder gefinancierd.

Eerste activiteiten

Met de middelen die de supportersvereniging beschikbaar stelde werd een aantal megavlaggen aangeschaft. De eerste officiële actie van het Feyenoord sfeerteam vond plaats rond een thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen. Behalve het zwaaien met vlaggen werden er vanaf de tweede ring zilveren snippers naar beneden gegooid. In de maanden daarna werden er steeds meer vlaggen gemaakt en doken ze dan ook op steeds meer plaatsen in het stadion op.

De eerste grote sfeeractie vond plaats op 10 december 2000. Voorafgaande aan de topper tegen Ajax werd er behalve de gebruikelijke vlaggen ook gebruik gemaakt van megabanners en 40 rookpotten. Een enorme rookwolk verspreidde zich in De Kuip, maar het allermooiste was natuurlijk dat Feyenoord de aartsrivaal met 3-1 versloeg.

De sfeeracties van het Feyenoord sfeerteam vonden al snel navolging bij andere clubs. En ook in het buitenland bleven de activiteiten niet onopgemerkt. In het seizoen 2001/2002 werd het Feyenoord sfeerteam door de Italiaanse ‘moederorganisatie’ zelfs uitgeroepen tot het beste sfeerteam van het seizoen!

Doelstelling

Het Feyenoord sfeerteam heeft als doel om middels het organiseren van (ludieke) sfeeracties zowel de spelers als de supporters een extra impuls te geven om beter te spelen en de ploeg nog fanatieker te steunen.